czwartek, 15 stycznia 2015

Trzymajcie się ciepło... czyli rękawki z włóczki

Jak dotąd tegoroczna zima nie jest zbyt mroźna. Jedni się z tego powodu cieszą, inni, tak jak ja, tęsknią za śniegiem i ślizgawkami. Dodatnia temperatura ma oczywiście i dobre strony. Chociażby taką, iż możemy zrezygnować z grubych i ciepłych rękawiczek na rzecz ozdobnych rękawków. Te, które chcę wam dziś pokazać wykonałam sama. :)




Najpierw, za pomocą najprostszego ze ściegów, czyli ściegu francuskiego, zrobiłam na drutach dwa prostokąty, jeden krótszy, drugi dłuższy. Odcinając gotową robótkę od motka zostawiłam przy niej kilka centymetrów włóczki, która posłużyła mi do zszycia ze sobą węższych boków prostokątów. Później, za pomocą błękitnej nitki zszyłam ze sobą powstałe w ten sposób 'obręcze'. Dolne krawędzie rękawków postanowiłam urozmaicić bawełnianą koronką w podobnym kolorze. Na koniec przyozdobiłam je przyszywając do nich duże kokardki wykonane z błękitnych wstążeczek uwieńczonych niebieskimi guziczkami w białe kropeczki :)


 

Czy wy także lubicie tego rodzaju akcesoria? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz