poniedziałek, 30 marca 2015

Wielkanocny wazonik z natury... czyli jajko w ptasim gniazdku

By udekorować dom kwiatami wcale nie potrzeba nam szklanych czy plastikowych wazoników. Wystarczy to, co daje nam natura :) A przecież to właśnie naturę i jej odrodzenie celebrujemy podczas świąt wielkanocnych. Pęknięte jajko zainspirowało mnie do stworzenia wielkanocnego wazonika :) Powstał z tego stroik idealny na świąteczny stół :)
 
 


Do wykonania tej ozdoby użyłam pustej skorupki po kurzym jajku. Moje jajko pękło przez przypadek, ale jakby tak wbić od góry coś ostrego bądź lekko stuknąć jajkiem o stół, to na pewno też uda wam się osiągnąć taki efekt :) Poza skorupką potrzebowałam gałązek brzozy, jak najcieńszych i bardzo giętkich, bo gniazdko jest nieduże i trzeba mocno zwinąć gałązki. Przydała się też odrobina sztucznego sianka, trochę kleju z pistoletu i oczywiście żywe rośliny do dekoracji - kwiaty, baźki, gałązka z listkami czy bukszpan :)
 
 




Pracę zaczęłam od uplecenia ptasiego gniazdka z gałązek. Jest wykonane podobnie jak to z poprzedniego posta :) Skręcałam ze sobą gałązki, dokładając co chwilę kolejne i oplatając nimi pozostałe zwinięte gałązki. Nie użyłam do tego ani kleju ani nici, by wyglądało bardziej naturalnie. Jeśli jednak gałązki nie będą chciały się trzymać, można sobie pomóc brązową nicią :) Moje gniazdko nie ma dna, bo jest tak małe, że ciężko by mi było przepleść tam gałązki tak, by się nie połamały :) Z resztki sztucznego sianka, jakie mi zostało, uplotłam palcami małe gniazdko i za pomocą kleju z pistoletu przykleiłam je wewnątrz brzozowego gniazdka.
 
 



Do gotowej podstawki włożyłam moją nadpękniętą skorupkę po jajku :) Nalałam do niej wody, by kwiatki nie zwiędły zbyt szybko. Udało mi się akurat utrafić z rozmiarem gniazdka i jajko stoi w nim stabilnie :) W razie potrzeby można dołożyć więcej sianka w środku. Gotowy wazonik można wypełniać dowolnymi roślinami :) Na zdjęciach powyżej użyłam więcej kwiatków, jedną baźkę i jedną zieloną gałązkę, poniżej zaś włożyłam do wazonika więcej baziek i tylko jeden kwiatek i jedną gałązkę. Sami wybierzcie dekorację pasującą do waszego świątecznego stołu! :)
 
 



Jeśli mimo usilnych starań nie uda wam się zrobić dziurki w jajku, a już wszystkie wytłuczecie, zawsze można wykorzystać kieliszek jako wazonik :) Moje jajko nie jest przyklejone do podstawy, dzięki czemu mogę wlewać i wylewać wodę do wazonika, bądź po prostu mogę wyjąć jajko i zastąpić je czymś innym :) Na zdjęciu poniżej użyłam małego plastikowego kieliszka do wódki, można użyć też szklanego :) I oczywiście wypełnić go kwiatami! :)




A już w następnym poście pomysł na podanie przepiórczych jajek :) Zaglądajcie na bloga! :)




Czy wy też spróbujecie zrobić wazoniki z jajek? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz