niedziela, 29 marca 2015

Pastelowa Wielkanoc... czyli jak zrobić własne ptasie gniazdko

Jeśli chcemy, aby nasz dom wyglądał w Wielkanoc elegancko i stylowo, nie wystarczy jedna ładna ozdoba :) A tym bardziej masa niepasujących do siebie dekoracji :) Dlatego, kontynuując wątek z poprzedniego posta, mam dla was kolejny pomysł na wielkanocną dekorację. Nadal trzymamy się koloru błękitnego i natury. Tym razem jest to ptasie gniazdko z gałązek brzozy, które jest idealną ozdobą na świąteczny stół :)
 
 


Do wykonania gniazdka użyłam gałązek brzozy, jak najcieńszych, delikatnych, ale przede wszystkim świeżych, by móc je ładnie uformować. Jednak, tak jak wspomniałam w poprzednim poście, zebrałam gałązki zerwane przez wiatr i tylko sprawdziłam, które z nich są jeszcze zielone w środku i giętkie. Ponadto potrzebne mi były małe styropianowe jajeczka w błękitnym kolorze i sztuczne sianko oraz odrobina kleju z pistoletu.
 
 



Ptasie gniazdko wykonałam bez użycia żadnych nici czy kleju. Zwyczajnie skręcałam ze sobą gałązki i owijałam je dookoła kolejnymi gałązkami. Potem przeplotłam kilka krótkich gałązek przez spód gniazdka i poprzeplatałam je kolejnymi giętkimi gałązkami aż dno się wypełniło :) Jak widać, nie tylko ptaki wiedzą, jak zrobić gniazdko bez kleju i nici, wy też na pewno to umiecie! :)





Kolejnym etapem było wykonanie gniazdka ze sztucznego sianka. Niewielką ilość sianka uformowałam zaczynając od spodu, wystarczy owijać sianko dookoła. Wysokie brzegi formowałam palcami. Tu też nie potrzeba kleju :) Gniazdko jest mniejsze od tego z brzózki, by mogło zmieścić się w środku. Gdy sianko zaczęło przypominać gniazdko, przy pomocy pistoletu z klejem przykleiłam w jego wnętrzu sześć błękitnych nakrapianych jajeczek :) A następnie całe małe gniazdko przykleiłam do dużego brzozowego gniazdka.




Do dekoracji ptasiego gniazdka użyłam gałązki bluszczu i niebieskich kwiatków :) Jeśli kwiatki są żywe, najlepiej będzie udekorować nimi gniazdko tuż przed podaniem wielkanocnego śniadania :) Możecie też użyć sztucznych kwiatków :) Za to bluszcz jest bardziej wytrzymałą rośliną i możecie go wpleść między gałązki brzozy wcześniej.

Na koniec zapowiedź kolejnej dekoracji na świąteczny stół! :) Zaglądajcie na bloga!




Czy wy też spróbujecie zrobić ptasie gniazdko? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz