niedziela, 29 marca 2015

Udekoruj dom na Wielkanoc... czyli jak zrobić wieniec świąteczny w kształcie jajka

Zbliżamy się do Świąt Wielkanocnych :) Jest to czas, kiedy w naszych domach pojawia się mnóstwo ozdób nawiązujących do przyrody, natury i odradzającego się życia. Jedni dekorują dom, tym co dostępne na polach, w ogródkach i w lasach, a inni idą do po gotowe ozdoby do sklepów :) Ale z pewnością stylowe ozdoby jesteśmy w stanie zrobić sami, i to niewielkim kosztem :) Pokażę wam kilka pomysłów na własnoręcznie wykonane dekoracje - na początek wieniec świąteczny :)
 
 
 
 
Do wykonania takiego wieńca nie trzeba wielu przedmiotów :) Przede wszystkim trzeba się zaopatrzyć w gałązki brzozy :) Najlepiej cienkie i długie, by łatwo było je formować. Brzoza w okresie wiosny ma mnóstwo soków, które będą kapać po odcięciu gałązki. By nie uszkodzić drzewa, postanowiłam poszukać gałązek leżących na ziemi. Zazwyczaj wiatr zrywa mnóstwo delikatnych gałązek. Zbierając je, trzeba się upewnić, że są świeże i giętkie, a nie suche i łamiące się. Poza tym przyda się gruba brązowa nić, kawałki suchych gałązek  brzozy pomalowane na biało, trochę sztucznego sianka, kolorowe jajeczka ze styropianu, sztuczne motylki i oczywiście klej, np. z pistoletu.
 
 



Pracę zaczęłam od wybrania długich gałązek i zwinięcia ich na kształt koła. Wyszło mi trochę na kształt jajka, ale przecież to Wielkanoc, więc jak najbardziej może zostać taki kształt :) Wianek obwiązałam grubą brązową nicią, by wyglądał w miarę równo, i by gałązki się nie rozchodziły za bardzo na boki. Kolejnym etapem było wykonanie gniazdka :) Miałam akurat trochę sztucznego sianka w naturalnym kolorze, wystarczy naprawdę garstka na małe gniazdko. Sianko jest dość sztywne, więc uformowałam je palcami zwijając je od dołu do góry. Wewnątrz gotowego gniazdka przykleiłam trzy błękitne jajeczka za pomocą pistoletu z klejem.


 
 
Białe gałązki brzozy ułożyłam w dwa bukieciki, które przewiązałam nicią. Następnie włożyłam je pomiędzy gałązki wianka. Nałożyłam na wierzch trochę kleju z pistoletu, by mieć pewność, że się trzymają. Następnie przykleiłam na środku gniazdko z jajkami :) Na samym końcu zdecydowałam się dodać dwa pomarańczowe motylki, które ożywią dekorację i dodadzą jej wiosennego uroku :) Je także przykleiłam na klej z pistoletu :) I gotowe! :) Wieniec można zawiesić na drzwiach bądź na oknie. Mój ma u góry wystającą gałązkę, dzięki czemu mogę go zawiesić na gwoździu. Można też powiesić go przy pomocy błękitnej wstążeczki :)
 
 



Wianek świetnie się komponuje z innymi dekoracjami i dodatkami w kolorze błękitu :) Można go zestawić z błękitnymi serwetkami w białe kropeczki, czy też udekorować stół niebieskimi kwiatkami. Nie zaszkodzi dodać też zielonych gałązek drzew, albo bluszczu :)



 
 
To nie koniec dekoracji :) Tutaj mała zapowiedź kolejnego posta, który pojawi się już niedługo :) Zaglądajcie na bloga!
 
 
 
 
Czy wy też lubicie robić ozdoby wielkanocne? :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz