środa, 17 grudnia 2014

Cynamon i anyż nie tylko w pierniczkach... czyli świąteczna ozdoba do włosów

Korzenne przyprawy kojarzą nam się z pierniczkami, zimowym kompotem z suszu, grzanym winem... Ale mogą posłużyć też jako dekoracje! :) I to nie tylko dekoracje stołu na wigilię. Wśród ozdób świątecznych w sklepach upatrzyłam paczuszki z dekoracyjnym cynamonem i anyżem, sztuczne czerwone jabłuszka i gałązki z głogiem i szyszkami. Wtedy zrodził się pomysł na świąteczną ozdobę do włosów :)




Wykonanie projektu zaczęłam od uszycia koła z białej koronki. Wycięłam też z białego filcu dwa kółeczka mniejsze od koła z koronki, by służyły jako spód ozdoby do włosów. Kółeczka zszyłam ze sobą i przyszyłam tak przygotowaną podstawę do koronki. Kolejny etap to ułożenie kompozycji z ozdób i przycięcie zbyt długich gałązek czy zbędnych drucików :)




Zdecydowałam, że użyję trzech pałeczek cynamonu. Przewiązałam je czerwoną wstążeczką ze złotymi brzegami. Wybrałam też ładną gwiazdkę anyżu, czerwone jabłuszko, dwie szyszki, a także owoc głogu, gałązkę z zielonymi listkami i grono czerwonych owoców :) Do tego zrobiłam kokardę z czerwonej grubej wstążki. Teraz już tylko to zamocować na podstawie! :) Użyłam do tego pistoletu z klejem. Dzięki filcowej postawie wszystko się ładnie trzyma na miejscu :)




Ostatnim etapem pracy było przymocowanie pod spodem headdressu spinek, które pozwolą przypiąć go do głowy :) Do tego celu wybrałam dwie srebrne spinki z ząbkami. Przykleiłam je na klej z pistoletu i gotowe! :)




Czy założylibyście taką ozdobę na włosy w wigilijny wieczór? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz