piątek, 13 lutego 2015

Coś słodkiego i prostego na Walentynki... czyli serduszka z wafli

Walentynki są już jutro, a wy nie macie pomysłu, co podarować ukochanej osobie? By sprawić komuś radość, nie trzeba kupować drogich prezentów, ważne by były od serca :) A takie ręcznie robione, choć najprostsze, znaczą najwięcej :) Dlatego pokażę wam pomysł na proste ciasteczka w kształcie serduszek bez pieczenia :)


 
 
Do wykonania ciastek potrzeba tylko trzech składników: wafli, czekolady i wiórków kokosowych :) Ponadto potrzebujecie deseczkę, wykrawaczkę do ciastek w kształcie serduszka i miseczkę, w której stopicie czekoladę w kąpieli wodnej :)


 
 
Ja użyłam okrągłych wafli z jagodami goji firmy Good Food, bo są w jasnoczerwonym kolorze :) Zaczynamy od wycięcia wafli za pomocą wykrawaczki. Każdy wafel trzeba położyć na deseczce i wtedy całą dłonią odcisnąć na nim serduszko z jednakową siłą z każdej strony, by wafel nie popękał gdzie indziej. Na każde ciastko użyłam po 4 wycięte serduszka, oczywiście możecie użyć więcej lub mniej, to od was zależy jak grube będą ciasteczka :)




Następnym krokiem jest stopienie czekolady w kąpieli wodnej. Ja użyłam białej czekolady :) Czekając aż się stopi, przygotowałam sobie talerzyk i wysypałam na niego wiórki kokosowe. Zanim czekolada zastygnie z powrotem mamy trochę czasu, by ją rozsmarować na wafelkach. Za pomocą noża nakładałam czekoladę na wafelek i rozprowadziłam ją do samych brzegów. Na to kładłam drugie serduszko z wafelka i znów smarowałam je czekoladą jak masłem :) Potem trzeci wafelek, i przykładamy czwarty na górę.


 
 
Następnie brzegi ciastek trzeba posmarować czekoladą przy pomocy nożyka i od razu obtaczać je w wiórkach kokosowych :) Tak przygotowane ciastka układałam na deseczce, by wafelki w środku się nie poprzesuwały. Gdy przygotujemy wszystkie ciasteczka, najlepiej wstawić je do lodówki. Wtedy czekolada stężeje. Jeśli jednak chcecie, żeby czekolada była miękka, można ją stopić z odrobiną śmietanki :)


 
 
Dzięki temu, że czekolada zastygła, takie ciasteczka można przechowywać kilka dni w puszce na ciastka, bo wafelki już nie rozmiękną. Można je też ładnie zapakować i komuś podarować :) Jeśli robicie taką przekąskę na ostatnią chwilę, możecie zamiast czekolady użyć dżemu lub jakiegoś kremu :)


 


Czy spróbujecie zrobić takie szybkie ciasteczka z wafli? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz